Till textinnehållet på sidan. Tryck Alt+S

Ej avslutade betalningar

Betalningar som inte har godkänts visas i listan Ej avslutade ärenden under rubriken Påminnelser. Påminnelser visas på din startsida i internetbanken och på de sidor där du registrerar betalningar eller överföringar. När betalningen har godkänts tas den bort från Ej avslutade ärenden.

Åtgärda ej avslutad betalning

1. För att åtgärda en ej avslutad betalning klickar du på länken Det finns betalningar att godkänna. Du kommer till sidan Bankgiro- och plusgirobetalning.

2. De ej avslutade betalningarna ligger i betalningslistan till höger på sidan.
Välj sedan mellan att:

  • Godkänna betalningen. Klicka på Till godkänna. Du kommer till sidan där du kontrollerar uppgifterna och godkänner uppdraget.
     
  •  Ändra betalningen. Klicka på mottagarnamnet under Mottagare. Betalningen flyttas tillbaka till registreringsfälten till vänster på sidan och du kan göra dina ändringar. Klicka på Spara när du är färdig. Betalningen flyttas tillbaka till betalningslistan.
     
  • Ta bort betalningen. Klicka på mottagarnamnet under Mottagare. Betalningen flyttas tillbaka till registreringsfälten till vänster på sidan. Klicka på Ta bort och bekräfta meddelandet.
     
Stäng Skriv ut