Till textinnehållet på sidan. Tryck Alt+S

Avvisade betalningar

Betalningar som har avvisats visas som Avvisade ärenden under rubriken Påminnelser.

Påminnelser visas till höger på sidan Ekonomisk översikt och på de sidor där du registrerar betalningar eller överföringar. När betalningen har åtgärdats tas den bort från Avvisade ärenden.

Internationella betalningar kan avvisas på grund av:  

  • Att det inte finns täckning på kontot.
     
  • Att mottagande banks Bank ID inte längre är giltigt.
     
  • Det land som betalningen skickas till har särskilda krav som betalningen inte uppfyller.
     
  • Betalningen har makulerats därför att den innehåller så allvarliga fel att den inte kan skickas iväg.

Åtgärda avvisad betalning

1. För att åtgärda en avvisad betalning klickar du på länken Det finns avvisade internationella betalningar. Du kommer till sidan Internationella betalningar. Den avvisade betalningen visas under Påminnelser.

2. Klicka på betalningen för att komma till sidan för att ändra eller ta bort betalningen.

 

Stäng Skriv ut