Till textinnehållet på sidan. Tryck Alt+S

Ej avslutade betalningar

Betalningar som inte har godkänts med säkerhetsdosa visas som Ej avslutade ärenden under rubriken Påminnelser.

Påminnelser visas till höger på sidan Ekonomisk översikt och på de sidor där du registrerar betalningar eller överföringar. När betalningen har godkänts med säkerhetsdosa tas den bort från Ej avslutade ärenden.  

Åtgärda ej avslutad betalning

1. För att åtgärda en ej avslutad betalning klickar du på länken Det finns internationella betalningar att godkänna. Du kommer till sidan Internationella betalningar.

2. De ej avslutade betalningarna ligger i Betalningslistan till höger på sidan. Välj sedan mellan att:

  • Godkänna betalningen med säkerhetsdosa. Klicka på Till godkänna. Du kommer till sidan där du kontrollerar uppgifterna och godkänner med säkerhetsdosa.
     
  • Ändra betalningen. Klicka på mottagarnamnet under Mottagare. Du kommer till sidan där du kontrollerar dina betalningsuppgifter. Välj Ändra för att komma till sidan där du kan ändra en betalning. Klicka på Fortsätt när du har gjort dina ändringar. Du kommer då till sidan Meddelande till mottagaren där du vid behov kan göra ändringar, klicka på Fortsätt. Du kommer åter till sidan där du kontrollerar betalningsuppgifter. Är du nöjd med dina ändringar klickar du på Spara. Den ändrade betalningen visas då åter i betalningslistan till höger på sidan.
     
  • Ta bort betalningen. Klicka på mottagarnamnet under Mottagare. Du kommer till sidan där du kontrollerar uppgifter. Klicka på Ta bort och bekräfta meddelandet.
Stäng Skriv ut